11 Nisan 2011 Pazartesi

İhtiyacım olan...


"İhtiyacımız olan şey..." diye başlayan bir roman okuyorum. Daha doğrusu okuyamıyorum. Başında takıldım çünkü.

İhtiyacım olan...

Cevabı dönem dönem değişen, bazen karşılanan, çoğu kez karşılanamayan bir istek bu. Kimden ve nasıl istendiği ayrı bir yazının konusu. Ancak cümlenin kendisi başlıbaşına bir sorun.

İhtiyacım olan...

İnsanın önce kendini tanımasını gerektiriyor. Kendini bilmesini. Cümleyi hakkıyla tamamlayabilmenin ilk şartı bu. Yoksa çuvallamak an meselesi: "ee o da var, ama ben hala mutsuzum!" Yanlış teşhis mutsuz eder!

İhtiyacım olan...

Kısa vadeli kurulacak bir cümle de değil. Sabah kalkıp "ihtiyacım olan bir fincan kahve" denir tabi de, bu ingilizcenin kötü bir tercümesi gibi duruyor sadece. Konu bu değil.

Bir insan da olmamalı bir ihtiyaç. İstek sevgi görmektir belki, yakınlıktır, destektir ama bu bir kişide somutlaşıyorsa olmaz işte. Neden deme gözünü seveyim.Anlatamam ama biliyorum. Olmaz. Senin keyfin kaçar.

İhtiyacım olan... zor bir cümle tamamlama testi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder