12 Şubat 2013 Salı

Sosyoloji


Cumartesi sabah erkenden taksiye bindim. "Sınava giriş belgemi" çantamdan çıkardım, adresi söyledim. Şoför 60'lı yaşlarında. Gözlerini kocaman açıp "hanımefendi açıköğretim sınavına mı giriyorsunuz?" dedi. "evet" dedim. Maaşımı arttırmak için mi yapıyor muşum? Hayır dedim sosyolojiden keyif alıyorum, öğrenmek hoşuma gidiyor. Bunun ne kadar güzel bir şey olduğunu, "bu yaşta(!) bunu yapıyor olmamın çok mutluluk verici olduğunu vs söyledi. Güldüm geçtim.

Pazar günü, sınav bitti. Okulun bahçesinde sigara içiyorum. İçimden sosyal politikaya, sorularını hazırlayanlara saydırıyorum. Genç bir kadın çakmağımı istedi. Verdim. Sorduğu soru: " Çocuğunuzu mu bekliyorsunuz?" :)))
Ona da güldüm. Benim girdiğimi söyledim. Yine benzer sorular, benzer cevaplar. Ne harikaymış, ne güzelmiş...

E madem bu kadar güzel, niye bu kadar şaşırıyorsunuz anlamıyorum ki?

Ben hala kitapları okurken, sınava gireceğimi unutuyorum. Büyük bir zevke, altını çizmeyi, not almayı falan unutup okuyorum. Sınavlardan geçmeliyim, yoksa bir sonraki dönemin kitaplarını alamam :) Bilsem ki her dönem o kitapları alabileceğim sınava girmeme gerek yok zaten.  3. dönemin derslerine baktım bugün. Sosyal psikoloji var. Konuları öyle güzel ki, bir baktım bir üniteyi bitirmişim...

Bir gün, oturup öğrendiklerimi yazarım belki buraya. Sosyoloji candır. Canmış yani.

5 yorum:

  1. Hangi yazıya baksam, çoğu ders, sınav.... Bu yaştan sonra okula başlatacaksınız o olacak yani :))

    YanıtlaSil
  2. :) mayısa kadar sınav yok. derslerden bahsetmem bir süre. ama başlayın yani. çok keyifli. kendinizi boş yere üzen şeyler düşünmüyorsunuz. akşamları boş boş b.sayarda ya da tv karşısında vakit geçirmiyorsunuz.

    YanıtlaSil
  3. Hımmmm iyi de hangi bölümü okucam, nasıl kazancam ? Alın işte bir sürü problem :))

    YanıtlaSil
  4. a çok kolay:) hatta blogundan gördüğüm kadarıyla zaten bir üniv. bitmiş. sınava girmiyorsun ki. 2. üniversite sınavsız. http://ikinciuniversite.anadolu.edu.tr/Programlar.html

    böylece 2. üniversiteye gitmesine vesile olduğum 4.kişi olacaksınız :D

    YanıtlaSil
  5. Aaaa ilk defa duyuyorum desem:)) demek sınava girmeden okuyabilirim...hımmmm tamam bunu ciddiye alacağım..

    YanıtlaSil