24 Mayıs 2013 Cuma

Sembolik Mantık

haftaya cumartesi ve pazar yani 1-2 haziranda sınavlarım var. 7 ders, 8 er ünite. Valla sorun değil, çalışıyorum. Seviyorum ben derslerimi. neler neler öğreniyorum. Ama bir sembolik mantık var ki, kabusum. Hiç lisede gördüğümle alakası yok. Gerçi bizim okulun matematik ve felsefe öğretmenleri de "bu ne?" diyerek tepki verdiler. Şöyle bir şey mesela:

Aşağıdakilerden hangisi y yorumunda geçerlidir?
A) (Ǝx1) (~F1 x1 v F2 x1) ͻ ~(Аx1) (F1x1ϽF2x1)
 B) (Ax1) (Ǝx2) ( ~F1 x1 V F2 x2) Ͻ (Ǝx2) (Аx1) (F1 x1 Ʌ F2 x2)
C) ((Ax1) ((Ǝx2) (F1 x1 Ͻ F2 x2) Ͻ (Ǝx2) (Ax1) (F1 x1 Ʌ F2 x2)
D) ((Ax1) ((Ǝx2) ((F1 x1 Ͻ F2 x2) Ͻ (Ax1) (Ǝx2) (~F1 x1 Ʌ F2 x2)
E) ((Ax1) ((Ǝx2) (~F1 x1 v F2 x2) Ͻ (Ǝx2) ((Ax1) (~F1 x1 v F2 x2)

Siz ne anlıyorsanız, ben de onu anlıyorum.  Bu nedir arkadaşım ya, çince mi, japonca mı? Vizeden 50 aldım gerçi :D
Bu hafta sonu, dünyayla bağlantımı kesiyorum.  bu mantık öğrenilecek! Te o kaaa! 

4 yorum:

  1. Bu soruyu çöz, ben de seni dahi ilan edeceğim. :))

    YanıtlaSil
  2. sanırım aynı kaderi paylaşıyoruz... ama çözeçeğime inancım sonsuz ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rüştü Atmaca, AOF 'nin sembolik mantığından bahsediyorsanız bu yıl şanslısınız. Çünkü kitap değişti. Mutlaka çözeceksiniz. Ben geçtim, darısı başınıza.

      Sil