6 Ekim 2013 Pazar

Felsefe Çalışırken Düşünülenler


- Felsefe güzeldir.
- Aaa hiç böyle düşünmemiştim "  " Güneş yarın doğacak" hipotezinin doğruluğunu garanti edecek hiç bir hipoteze sahip değiliz" (Hume) ve " aklımın değerini ispatlamak için akıl yürütmem, yani değeri şüpheli olan şeyi, aklımı kullanmam gerekir"
- Ne diyorsun abi sen ya ? " "çünkü akılcı bakış açısından bilginin doğru ve zorunlu oluşu ancak zorunlu olarak doğru olan öncüllerden başka doğru sonuçların çıkarsandığı tümdengelimsel bir sistemde gösterilebilir"
- Senin Antik Yunan'da bütün işlerini köleler yapsın, sen bir elin yağda bir elin balda, boşluktan canın sıkılsın, yok töz, yok ontoloji, yok varlık gerçekten var mıdır, yok bilgiye ulaşılabilir mi, diye öyle düşünedur, ben taa 2000 lerde Aristo ne demiş, bunu diyen Platon muydu,Sokrates miydi  diye kafa patlatayım. İşiniz olsaydı keşke sizin.
-Felsefe nedir ya, ne sıkıcı...
-Yok bitmez bu daha iki ünite var.
-Epistemoloji? ha bilgi felsefesi biliyorum ben bunu.
- Hiç bir şey bilmiyorsun kızım sen epistemolojiden. Bir daha okuyayım bakayım.
- Konu zaten ağır. Bir de bir paragraf cümle yazmış adam ya.
- Aa metafizik fizikten sonra gelen demekmiş.
- Septikler size bayıldım. Ne şirin şeysiniz siz öyle.
- Felsefe güzel de, bırakmıyorlar ki keyifle okuyayım. Sınav olmasa gayet keyifli aslında.
- Sınav olmasa öğrendiğini nasıl ölçeceksin ki?
-Daha dört ders var, ne süründü elimde ya

resim şuradan: http://www.zgrkaralar.com/

4 yorum:

  1. "İşiniz olsaydı keşke sizin." Felsefenin geldiği son nokta :)

    YanıtlaSil
  2. Ne utanç verici bir yorum di mi? ama valla canıma tak ettiğinde dedim bunu. itiraf ediyorum :)

    YanıtlaSil
  3. o zaman ben felsefeden vaz geçip , sosyoloji mi diyeyim ? :)

    YanıtlaSil
  4. :) 23 ekime kadar kayıt yaptırabilirsiniz. linkte felsefe bölümünün dersleri var. İçeriklerine bakıp karar verin bence. Bana bunaltıcı gelen size çok keyifli gelebilir.
    http://eogrenme.anadolu.edu.tr/felsefe/dersler/Sayfalar/default.aspx

    YanıtlaSil