15 Aralık 2013 Pazar

Canım Sosyoloji

İlk sınavlar bitti. İkinciler yani finaller 5 (sadece beş) hafta sonra. Evet bence de çok güzel. Bu 5 (sadece beş) haftada toplamda  720  civarı (düzeltiyorum istatistiği saymamışım) + 100 sayfayı öğrenmem gerekiyor. O kadar ıncık cıncık yerlerden soru buluyorlar ki çünkü... Bu kadar keyifli bir eylemi nasıl bu kadar zorlaştırıyorlar anlamak mümkün değil. Neyse konu bu değil. kendim istedim sonuçta ve zorluklarına katlanırım.

Konumuz kavramlar. Kavramlar derken delirecem bir gün herhalde ben :)
Sosyal psikolojiye bayılırım. Su gibi okuyorum kitabını. Grup içinde değişen insan davranışları çok ilgimi çekiyor. Ne kadar çok atasözü ve deyimin bu konuyla ilgili olduğunu görünce şaşırıyorum. Mesela "bayram değil seyran değil eniştem beni niye öptü", "ye kürküm ye", "iyi dost zor günde belli olur"... Milgram'ın deneyi, Muzaffer Şerif'in deneyleri, Ash'ın deneyleri. Yazarım belki bir gün buraya da. Güzel sonuçta sosyal psikoloji.

Amaaa ... Ne zaman ki ; yükleme kuramı, atıf hatası, kendine hizmet eden yanlılık, oyuncu yanlılığı (bu böyle miydi emin değilim) ve benzeri kavramları öğrenmem gerekiyor çileden çıkıyorum. Bu kavramları bilmeden de anlayabiliyorum ki ben insan davranışlarını. Neden isim koymam gerekiyor?  Belki ben ilişkimizi isim koymadan yaşamak istiyorum Allah Allah... Bir kadının karşıdan gelen hemcinsini süzüp, kendini ondan daha güzel bulmasını, çantasının fiyatını tahmin etmesini, 1-2  saniyede tepeden tırnağa onu süzmesini, bu davranışların nasıl-neden oluştuğunu biliyorum işte. İzlenim oluştururken grup içinde bağıran çocuğun davranışının adının "fiziksel etki" olduğunu bilmem, bilmemem seni neden ilgilendiriyor ki?  Yok kalıpyargıymış, yok şemaymış. He öğrendim mutlu musunuz?

2 yorum:

  1. He ya, Nalan..Bu insanların hiç işi gücü yokmuymuş da oturmuşlar ha bire düşünmüşler, kuramlar, teoriler, görüşler geliştirmişler ? Ben de anlamadım gitti. Ama öğrenmek güzel şey be.. Ben çok sevdim sosyolojiyi :) Sınavlarda başarılar...

    YanıtlaSil
  2. sosyoloji iyidir. ilk sınavlar bitti, inkılaptan kalıcam :) istatistikten felsefeden antropolojiden geçiyorum, ama inkılap çok kötü. sana da başarılar.

    YanıtlaSil