26 Ocak 2014 Pazar

Güz Dönem Sonu

Ben pek çok şey biliyorum aslında felsefeden. Etikle ilgili en az 10 dakika konuşabilirim mesela. Metaetikte hangi soruları sorduklarını, nelere kafa patlattıklarını açıklayabilirim. Siyaset felsefesinin siyaset biliminden farkını, bilim felsefesinde yanlışlanabilirlik ölçütünü anlatabilirim. Ne bileyim şimdi aklma gelmeyen daha pek çok alanında konuşabilirim.

Antropolojiyi çok sevdim. Çok değerli, ufkumu genişleten bilgiler öğrendim. Hatta  dilbilim okuyabilirim.

Diğer dersler için de geçerli bunlar. Toplumsal değişme kuramları sayesinde kapitalizmin bütün aşamalarını, ayrıntılarıyla öğrendim mesela. Küreselleşme, modernleşme... Sular seller gibi biliyorum bunları.

Pareto'yu, Gramsci'yi tanıdım.

Modernleşmenin kadına bakış açılarını/yaklaşımlarını gördüm. Birbirine taban tabana zıt fikirlerin altları sağlam bir temelle doldurulunca nasıl mantıklı ve inanılabilir hale geldiklerini gördüm. Toplumu-bireyi algılama çerçevesinin bir kuramı oluşturabildiğini gördüm. Yaşamış ve yaşamakta olan kuramcıların hiç düşünmedikleri halde, alakasız liderlere fikir babası olduklarını, ilham verdiklerini gördüm. (Niçe- faşizm mesela, çok ilginç geldi bana)

Neyse işte, aydınlanıyorum, seviyorum vs vs...

Ama adam bana sınavda kuyruksuz maymunun özelliklerini soruyor.

Neden Allahım neden ?

2 yorum:

  1. Boş ver hocanın sorularını..Sen kendi sorularına cevap bulabildin mi önemli olan o :)

    Okumak ne olursa olsun çok güzel..

    YanıtlaSil
  2. Kendi sorularıma cevap arıyorum hala. Seçenekler çoğaldı, bulmak zor oluyor :) Ama evet okumak güzel.

    YanıtlaSil